سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجیتال مارکتینگ

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اهمیت باربری انلاین و اعلام بار

 

مهم‌ترین‌ پارامتر در انتخاب‌ نوع‌ وسیله‌ نقلیه‌ نزد مسافران، وضعیت‌ ایمنی‌ است و آمار و اطلاعات نشان‌ می‌دهد که ایمنی‌ مسافرت‌های‌ حمل و نقل و باربری انلاین بارسی  و باربری انلاین ریلی‌ به‌ مراتب‌ بیش‌ از سیستم هوایی‌ و جاده‌ای است.

طبق آمار میزان کشته شدگان جاده‌ای 330 برابر بخش ریلی است و به عبارت دیگر 99.7 درصد این شاخص به حوزه جاده‌ای و کمتر از 3 هزارم درصد آن به حوزه ریلی اختصاص می‌یابد؛ این ارقام عنوان می‌کند که سیستم‌ ریلی‌ کشور وضعیت‌ نسبتاً‌ مناسبی‌ را از نظر ایمنی‌ دارد و بروز حادثه دلخراش تصادف اتوبوس در آزادراه تهران-قم و کشته شدن 44 نفر از هموطنان‌ طی روزهای گذشته این مساله را تأیید می‌کند.

‌‌از سوی دیگر مقایسه شاخص مصرف سوخت در حوزه ریلی و جاده‌ای از نسبت یک به 6 و شاخص متغیر آلایندگی از نسبت یک به 20 حکایت دارد که برآیند همه آنها کارنامه موفق حوزه ریلی را نشان می‌دهد و موجب شده تا علاوه بر مردم، دولتمردان نیز توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

 

ویژگی‌های منحصر به فرد راه‌آهن در کنار نگاه جامعه پسندی که افراد نسبت به این حوزه دارند موجب شده تا دست‌اندرکاران مربوطه در طول اعلام بار کرمان سال‌های اخیر بنا را بر تدوین اهداف بزرگ قرار دهند و به سمتی بروند که این حوزه نقش پررنگ تری در عرصه‌ اقتصادی، صنعتی‌ و اجتماعی‌ ایفا کنند اما آنچه از شواهد امر برمی‌آید آنست که این میزان توجه کافی نبوده و جا دارد تا تصمیم‌گیران و مسئولان مربوطه با نگاه جامع‌تری به این سیستم ایمن حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین بنگرند.

طبق اهداف تدوین شده سند چشم انداز 20 ساله باید در سال 1404 به نقطه‌ای برسیم که سالانه 52 میلیون مسافر از طریق شبکه ریلی جابه‌جا شوند و این امری نیست که تنها با تدوین اهداف بلند مدت میسر باشد بلکه نیازمند همکاری و هماهنگی متقابل ارکان و نهادهای مرتبط، جذب اعتبارات مورد نیاز و بودجه‌های تخصیص یافته و درنهایت اجرای دقیق برنامه‌های تدوین شده است.

با این تفاسیر حال که شاهد پیشرفت راه‌آهن‌ تحت‌ تأثیر تقاضا و رقابت‌ با سایر روش‌های‌ حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین و همچنین پیمودن‌ راه‌ توسعه‌ و نوگرایی‌ این سیستم در رابطه‌ با افزایش‌ سرعت، کاهش‌ هزینه‌های‌ حمل‌ و نقل، افزایش‌ ایمنی‌ و راحتی‌ و ارائه‌ خدمات‌ بهتر هستیم جا دارد تا متولیان مربوطه بکوشند ظرفیت‌های بالقوه این حوزه را بالفعل کرده و از این پس شاهد تحولات‌ عظیم‌تری‌ در حوزه حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین ریلی‌ باشیم.


صرفه جویی قابل توجه مصرف سوخت در حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین ریلی، لزوم توجه و توسعه این بخش از سوی دولت را ضروری می سازد.

بررسی ها نشان می دهد که میزان مصرف سوخت حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین ریلی یک هفتم حمل ونقل جاده ای است. به این ترتیب با حمل یک تن بار در هرکیلومتر از طریق راه آهن در مقایسه با جاده حدود 6 سی سی صرفه جویی در مصرف سوخت صورت می گیرد.اگر سیاست حمل بار به راه آهن سوق داده شود و قیمت یک لیتر گازوییل 40سنت (دلار 900ریال) محاسبه گردد، حمل هر تن کیلومتر بار معادل 216ریال صرفه جویی در مصرف سوخت به همراه خواهد داشت که نتیجه آن در حمل ونقل انبوه، کاهش در هزینه های کل کشور خواهد بود.ویژگی حمل ونقل ریلی و منافع و مزایای آن به ویژه از بعد مصرف سوخت وحفظ محیط زیست موجب شده که باربری آنلاین تبریز سیاستهای حمایتی کشورهای جهان از راه آهن صورت گیرد.در ایران نه تنها سیاست حمایتی از راه آهن صورت نگرفته بلکه سعی شده تا به رقیب این بخش یعنی جاده، یارانه مصرف سوخت تعلق گیرد و امکان رقابت از حمل ونقل ریلی گرفته شود.غیر واقعی و پایین بودن قیمت انرژی در مقایسه با بازارهای جهانی و استفاده از سوخت ارزان توسط جاده توان رقابت راه آهن را کاهش می دهد.مزایای بخش حمل ونقل ریلی در بسیاری زمینه ها نظیر محیط زیست، مصرف سوخت و ایمنی در بلند مدت قابل مشاهده است که به علت نامحسوس بودن آن، سبب کم توجهی دولت به این بخش شده است.میزان یارانه دریافتی راه آهن در سال 83 از محل یارانه سوخت معادل 83/0 هزار میلیارد ریال بود که حدود 1/0 یارانه سوخت جاده می باشد و اگر قرار باشد راه آهن برابر میزان بار و مسافر جابه جا شده یارانه دریافت کند، باید مبلغ 9/7 هزار میلیارد ریال از بابت سوخت یارانه دریافت کند.حمل ونقل جاده ای هشت برابر حمل ونقل ریلی در تولید آلاینده های زیست محیطی نقش دارد.


نیمی از این حجم بالای ترافیک را می توان با استفاده از وسایل حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین عمومی کاهش داد. مخصوصاً افرادی که شاغل هستند و دائماً رفت و آمد روزانه دارند، می توانند با استفاده از حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین عمومی هم به اقتصاد خود و هم به اقتصاد جامعه کمک کنند. یکی دیگر از دغدغه های شهرهای بزرگ آلودگی هوا و آلودگی محیط زیست است که بخشی از این آلودگی با استفاده از وسایل حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین عمومی کاهش می یابد. اما استفاده از وسایل حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین عمومی چند مزیت اقتصادی مهم دارد:

    1-صرفه جویی در هزینه های روزمره قطعاً استفاده از حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین عمومی به اقتصاد خانواده کمک می کند چون سفر کردن در سطح شهر با استفاده از این وسایل به جای خودروی شخصی ارزان تر خواهد بود حتی مسافرت های بین شهری که انجام می دهیم اگر از قطار، هواپیما و اتوبوس استفاده کنیم هزینه ی کمتری برای رفت و آمد می پردازیم تا استفاده از خودروی شخصی. مهم ترین صرفه جویی که در این زمینه انجام می شود صرفه جویی در مصرف سوخت است و سوخت نیز یکی از هزینه های مهم در زندگی است. پس با استفاده از وسایل حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین عمومی می توانیم در مصرف سوخت و هزینه های آن صرفه جویی کنیم.

 2-صرفه جویی در زمان طبعیعتاً زمان نیز از ارزش بالایی برخوردار است و همانند هزینه ها در زندگی اهمیت دارد. با استفاده از وسایل حمل و نقل و باربری انلاین و باربری انلاین عمومی سرعت رفت و آمد شما بیشتر از زمانی است که با خودرو شخصی با حجم بالایی از ترافیک مواجه شوید. زمان هم مثل پول با ارزش است و شما با صرفه جویی در آن وقت خود را با برنامه ریزی بیشتر صرف امور مهم کاری و یا امور زندگی می کنید.